Sunday, September 19, 2010

klang-mesra mall-batu buruk-unisza-umt

kalau dulu, dari ganu ke klang, just ambik masa 8 jam..kali ni aku up sikit sampai 13 jam..hak hak hak...sume dok pesan bawak kete hati2, lambat pown takpe..hambek ko!! sampai 13 jam jadinya...dari kul 6 sampai 8 malam..sampai naik kematu duduk dalam kete...

-mekdi-
aku bekfest kat mekdi..da macam omputih lak...aku rasa dekat sejam la jugak melepak kat mekdi ni..
sila terliur bila tengok sausage mc muffin wif egg, sumber:en google

-silap jalan-
hahaha..yang ni tak ley blah langsung..pas breakfast, aku ngan miemi..terus je cari jalan gi kuantan..tetibe je kitorang lost..tak jumpa pown sign board kuantan..almaklumlah khusyuk sangat sembang...padan muka ngan kitowg..last2 masuk highway pe ntah..yang penting disebabkan kitorang lost...tol kena lebih rm5.60..cisss....ni la k.l, jalan banyak tol...

-R&R temerloh-
yang ni saje2 berhenti..konon2 nak bagi en mondok rest jap..berhenti2 pown dekat 30 minit...

-mesra mall-
dekat kul 1 aku sampai kat mesra mall, kerteh..tujuan : macam gempak je orang cite mesra mall ni..jadi aku gi la sana..kalo aku nak gi saje2 dari umt, takkan kot..kecuali kalo GSC da buka, maybe ley pikir 100 kali..hehe..ko ingat dekat? mahu dekat 2-3 jam kalo dari umt... kat mesra mall ni, aku melepak dekat 2, 3 jam..hak hak hak..miemi gi cari barang..kerteh bandar orang kaya2...harga barang pown tak la murah..takde sale pown..lunch aku makan western...rasa macam @#$%^&*(...owh..aku rindu restoran sri wangsa depan unisza..western dye sedap..berpuluh2 kali agi sedap dari western yg aku makan kat food court, mesra mall...
mesra mall, sumber: en google, ade kamera..tapi lpe nak capture gambar


-pantai batu buruk-
ni sume gara2 jem sebab ade eksiden..aku pown pelik, kete yg eksiden tu da ada kat lori tarik..tapi manusia2 dalam kete lain nak bawak kete slow2 gak...bes ke hape tgok orang eksiden..huh!! wat jem ade la...disebabkan penat ngan jem..kitorang gi rest jap kat pantai batu buruk..

-kedai air buah gelas besar-
disebabkan tekak da kering, aku ajak miemi..gi minum..last2 decide nak gi minum kat kedai air buah gelas besar kat seberang takir..ala..kedai ni pernah masuk kat warung kita, astro prima tu..hehehe..tapi mmg puas ati la... laksa yg miemi makan sedap..nasi lemak pown soooodapppp...fatin, kak sha, tihin...ti aku bawak ko lepak kat kedai air buah ni eh...ais kurang..mmg puas minum..=)

-unisza-
ni mmg tempat wajib singgah..ni u miemi..kena anta dye dulu..

-umt terchenta-
lebih kurang kul 8 aku sampai umt...sampai2 angkat barang 2 kali..bukak shawl & terus tido...penat wehy...dekat 13 jam perjalanan..dalam kete, tak tido pown...bangun2 da kul 10..sekarang mata aku da segar..tu yg bole update blog...





nota kaki:
en asri. kamu jugak yg saya egt..
sy nk lupakan bnde yg terjadi hari tu..


No comments: