Wednesday, March 23, 2011

memory #1

lama dah aku rasa aku tak sentuh blog ni...semalam gi belog atin, aku tengok dah seminggu aku tak up apa2 entri..bz..aku ambik fyp..ahad ni kena submit..present, assignment, test..


sila percaya, dulu aku rasa spm tu punya susah ya rabbi..belajar 2 tahun..alih2 exam masa form 5...tapi bila masuk u, aku rasa lagi susah..belajar bape bulan je, lepas tu exam..setahun 2 kali pulak tu..rasa tiap tahun ambik spm 2 kali.


adik2, jangan ingat masuk u senang..
hari ni, aku teringat zaman aku sekolah..aku ambik result spm sehari lepas aku balik plkn..boleh kau bayangkan? sampai selangor dari sarawak *aku dapat plkn similajau, bintulu* malam2..lepas jumpa, salam, cium ayah ibu, aku rest..sebab esok nak kena bangun pagi2 nak ambik result spm..


dengan member2..sila renung kaler tangan + muka, jauh beza!

aku dulu sekolah asrama, jadi, mmg ambik result dengan family..dalam kete, aku mampu diam je..cerita plkn pun tak keluar sebab cuak. aku takut sebab masa pmr aku dah over confident..last2, dapat 4a 5b..mana tak frust...jadi untuk spm ni, bila orang tanya

'adik target bape..?'

aku balas..



'tak target pape pun..'


aku memang tak taruk harapan tinggi sebab masa trial aku pun paling gempak 3, 4a je.. sampai2 sekolah, semua dah start tegur..muka aku hitam, berbelang..aku terus jumpa cikgu aku..boleh pulak dia holdkan dulu result aku, dia kata nanti dia bagi...



fine..hitam legam lepas balik plkn

dengan cikgu anuar, cikgu bm aku


member2 aku semua dah dapat result..aku je tunggu result..last2 nama aku kena panggil naik pentas..aku rasa result aku ni, bukan untuk diri aku..tapi hadiah untuk family aku..aku dpt 7a, 3c, 1d..baidewei, add math aku d..dan aku lepas masuk matrik perak :) sebab syarat minimum add math untuk masuk matrik d..lepas kan? hihi..




dengan pengetua sekolah, ibu pun kena naik atas pentas ;')


nota kaki:
sape cakap spm tu tak penting? penting dik oi..

No comments: