Sunday, July 31, 2011

part time job #2

macam mana kau nak gembira berhenti keje, bila bos kau cool je.. takde nak marah2 kau bila kau tak reti servis silver.. lepas tu, siap belanja buah tiap2 hari, kata je gaji RM700, tapi bila gaji, kau dapat RM700++ tu tak termasuk bila kau dapat komisyen.. siap belanja makan kepsi..siap kata nak makan besar kat kedai esok sebab ari last kau keje.. kau baru keje 2 bulan, tapi bos kau layan kau macam dah lama je keje kat sana



macam mana kau nak gembira berhenti keje, bila partner yang keje dengan kau, bes gila! takdenya nak marah kau bila kau silap kira stok... takdenya nak suruh kau tukar air mop dan dia rela tukar sendiri...tu belum lagi bab makan.. petang2 je, kongsi makanan dengan kau




macam mana kau nak gembira berhenti keje... bila kau dah start kenal dengan orang kedai sebelah, gosip sama2.. gelak sama2 bila tengok customer yang pelik semacam




sejak aku keje kat kedai, banyak yang aku belajar... biar member tanya aku, asal kau sanggup keje dari 10 pagi sampai 10 malam? asal tak buat part time kat ofis je? yang confirm2 keje tak sampai 10 malam, lepas tu, gaji bolah tahan..aku rasa aku seronok keje bila bertemu orang, seronok bila dapat kenal dengan customer..




nota kaki:
aku tak la segembira mana tinggalkan part time job aku ni

No comments: