Tuesday, August 16, 2011

part time job #4

dah berbelas2 hari, aku berhenti keje.. kat sini aku nak tepek2 beberapa customer yang jadi perhatian aku time aku keje


CUSTOMER 1 :
kapel, of cos laki & pompuan.. suka datang last2 minit.. time dah nak tutup kedai.. lepas tu, nak cuci silver banyak2.. tiap kali dia datang, mesti banyak silver yang dibeli..tapi aku tak pernah tengok si lelaki yang keluar duit.. mesti pompuan tu je bukak purse dia dan ambik duit..



CUSTOMER 2 :
lelaki, datang malu2.. cakap nak mintak tolong, nak cari present untuk awek.. aku dengan kak farah gigih cari silver yang sesuai tok si awek sebab potensi si lelaki nak beli siver adalah amat2 tinggi


CUSTOMER 3:
lain pulak kalau pompuan yang nak beli untuk lelaki.. potensi nak beli tak sampai 50%.. selalunya dorang datang nak tengok..konon2 macam nak survey harga.


CUSTOMER 4:
jenis nak tengok sume barang2.. tapi takde pun beli.. customer jenis macam ni selalu datang kedai.. kadang2, 3, 4 kali datang dlm seminggu.. selalunya customer ni takkan dilayan terutama time kat kedai ada ramai customer lain.. kalau nasib tak untung, siap kena marah dengan kak farah..


CUSTOMER 5:
ni paling aku ingat sekali.. masa kejadian kedai takde orang sangat.. ada 2 kawan, dua2 lelaki datang kedai, testing spek mata hitam.. konon2 macam dua2 nak beli spek.. tapi tak cukup duit. last2 beli satu je.. senang cite, dia curi 1 spek.. tapi aku tak perasan.. lepas dah lama dia blah, baru perasan.. nasib baik aku sempat kejar & cari.. aku dapat balik spek tu.. semenjak tu, aku ingat muka dorang.. tapi 2 ketul manusia ni tak tahu malu sebab still datang kedai bos aku.. bajet macam aku boleh lupa muka dia



notakaki:
bz uruskan doorgift abang

2 comments:

DiariHatisuriyah'sue'@ bloger said...

wahhh nadia keje .... nk rantai 1

nadia said...

@suriyah'sue'@bloger

dah berhenti keje pun..kekeke