Tuesday, May 22, 2012

cupcake tunang by nani idayu

assalamualaikum...


ni entri tertangguh-tangguh. kekeke..


masa tunang hari tu memnag decide nak beli cupcake je sebab dulang hantaran yang sewa tu comel & kecil. lagi pun side en asri nak hantar kek. jadi nak nampak lain sikit. tu yang pilih cupcake..


jadi, acara mencari cupcake kat fesbuk bermula. sebab aku suka cupcake yang nak nampak comel bila dalam gambar dan terjumpa lah cupcake yang dibuat oleh nani idayu.. first2 mata ni dah tergoda dengan cupcake ni..



nomnomnom.. comelnya cuppies ni.. lagi2 ada teddy bear tu.. 

lepas tu tergoda dengan kaler biru ni





tengok nani buat couple ni pun cantik


disebabkan tergoda dengan cuppies nani idayu.. terus mesej fb nani dan tanya quotation harga. nak kek memang tak mampu la kan? hehe.. bila balik rumah tunjuk dekat en asri.. en asri setuju dengan cupcake tu. tapi en asri tak bagi nak letak orang2.. jadi decide nak design ala2 macam gambar kat bawah ni


cuma tukar kaler je jadi warna biru2 turquoise..

hasilnya....???

tadaa..




alkisahnya, ada kisah disebalik cupcake ni...

ada tanya nani pasal postage cupcake ni. nani kata akan pos hari jumaat dan aku akan dapat cupcake ni hari sabtu sebab nani pos guna gdex.. aku pulak sehari sebelum tunang, keluar dengan en asri sebab en asri nak beli kek & buah untuk belah dia dan aku suruh la ibu tunggu mana tau cupcake tu sampai..


sampai pukul 12, aku tepon ibu, ibu cakap cupcake tak sampai lagi... aku try telefon nani, tapi tak angkat2.. senanya naik risau jugak.. lepas tu, nani ada mesej aku cakap dia tak boleh nak angkat telefon sebab dalam kursus.. aku bagitahu detail pasal cupcake tu. dia kata nanti hasben dia akan uruskan..


lepas tu aku dapat tau yang minggu aku tunang tu gdex bukak separuh hari je dan sangat la pasti sekarang kedai gdex tu dah tutup sebab masa aku dok kalut2 dah pukul 2...hasben dia cakap dia akan uruskan semua   dan deal dengan gdex teluk intan & port klang


dalam pukul 4-5, oang gdex port klang telefon cakap aku boleh ambik cupcake tapi kena ambik kat kedai.. dia tak boleh hantar sebab dia bukakan kedai kejap untuk aku..aku paksa abang teman gi gdex. alhamdulillah. cupcake selamat sampai :)

packaging sangat2 la aku puas hati tapi takde gambar. lupa nak snap. hewhewhew.. cupcake ok.. takde yang hancur cuma cair sikit. masuk dalam peti ais, ok la cupcake tu


ni susunan cupcake aku. hari tu aku order 9 ketul je sebab tahu bekas hantaran aku ni kecik je.. tapi nani kata bekas saiz kecik takde stok dan dia hantar 16 biji.. dan takde kena tambahan bayaran.. tengs nani :) jadi ikut kretiviti makcik2 aku.. tu yang susun jadi gini.. cupcake yang lebih aku bagi bestfriend..


tengs nani idayu & hasben nani.. sorry kalau hari tu terkasar bahasa..
good luck in ur business :)


jadi, b2b yang lain, nak cupcake & kek yang comel2 dan harga berpatutan. boleh la order dekat nani idayu. klik [SINI]



nota kaki:
gambar last je gambar sendiri.. yang lain gambar dari fb nani :)

No comments: