Tuesday, November 25, 2014

Miscarriage

Assamualaikum.

21.9.2014.

dekat 2 bulan, baru aku rasa nak tulis pasal miscarriage. siapa2 yang kahwin, mesti teringin nak anak. macam tu jugak aku dengan asri. period aku seja dari zaman bujang memang tak teratur sangat. Ade yang bulan tu skip langsung tak period. Tapi Alhamdulillah, since kahwin memang period. Cuma senggugut tu tak hilang lagi.

Aku banyak dengar kalau senggugut tu susah nak melekat. Tapi aku just pikir positif. Kalau ada tu Allah nak bagi rezeki. Kalau takde tu, mungkin Allah tahu ade yang aku kurang. Jadi setiap bulan kalau aku period tu, memang redha je. Asri pun jenis paham. Takde nak desak2.

Tapi sejak dari bulan 7, aku period sikit2 & tak senggugut. Tapi memang tak fikir apa. Then, masa bulan 9 aku ‘period’, aku rasa sakit sangat. Aku cakap kat asri maybe 2 bulan takde sengugut.. tu yg sakit perut sgt. Dalam kepala memang tak fikir apa. Masa tu aku dgn asri je kat rumah. Ibu gi haji. Asri offer jugak nak bawak aku gi klinik. Tapi aku cakap aku ok je.

Tak lama lepas tu, keluar darah seketul. Besar dari 20 sen. Suku tapak tangan. Lepas keluar, memang lega la. Asri ajak gi klinik lagi. Aku taknak. Degilnye la aih..


Esoknye, aku macam tak sedap hati sebabnye malam tu aku google pasal miscarriage. Aku tanya cousin sebaya aku yang pernah miscarriage


*T_______T*



Lepas balik kerja, aku gi klinik pandamaran sebab cousin aku soh aku gi. aku gi dengan asri. jumpa kat pandamaran je. lepas jumpa doktor, ambik darah & urine test. doktor kata positif. tapi sebab aku cakap semalam keluar darah. aku kena gi hospital klang sebab kat pandamaran tak boleh nak scan lepas pukul 5.

kat klang, doktor puas la godek2 & check aku. doktor kata dah takde pape kat rahim aku. dah bersih. jadi aku tak kena cuci. doktor bagi aku rest 8 hari.

urine positif :'(

hmmm

perasaan aku? 

tipu la kalau aku tak sedih. even aku tak tahu aku pregnant, just tau bile dah miscarriage. asri la banyak temankan & bagi semangat. ibu ada gak wassap. tapi kan ibu aku jauh masa tu..:(
cuma aku fikir. redha je. mungkin ade rezeki lain. mungkin rezeki pregnant aku lambat datan. tapi Allah bagi aku suami yang baik. sentiasa rajin tolong aku.. insyaAllah ade rezeki tu nanti. 



No comments: