Wednesday, November 17, 2010

muak tengok muka masam kau bila jumpe orang lain..kau reti senyum tak?? mari aku ajarkan

selamat hari haya aidiladha semua..


seperti yang kau tahu aku tak balik rumah aku kat pelabuhan klang..muka buat kebal tapi hati sayu..


kau tahu tak masa aku zaman sekolah menengah, ramai cakap aku ni muka kerek..kerek tu maksudnya muka poyo + belagak nak mampus..tapi bila dah kenal rapat ngan aku, baru dowg kenal aku ni macam mana


aku try maniskan muka sebab senyum tu bagus!! awet muda...keh keh keh


jadi, aku nak bagitahu antara tempat + masa yang sesuai ko maniskan muka even dalam kepala kau bertimbun masalah


- bila kau jumpa kawan kau. senyum semanis mungkin..kalau boleh, senyum biar sampai telinga
- bila kau makan ngan family kau..depan rezeki, tak elok masam2


cukup, 2 je aku bagi, yang lain kau boleh pikir sendiri...


sebenarnya aku dah cukup muak bile tengok muka masam orang lain..bengang pasal lain, tapi nak masam kat aku...nak aku ajar ke cara senyum? fine, kadang2 aku pown terlepas pandang..maybe kadang2 kawan aku pown kena tempias masam aku masa aku ada problem..tapi aku cuba nak KAWAL..jadi, kau pown kena kawal masam kau tu

. kau tak yah guna jari kau utk senyum .
gambar : google


senyum tu tak susah pown beb..



nota kaki:
kau terasa? bagus!
tapi entri ni bukan untuk kau pown sebenarnya

7 comments:

~fais~ said...

hahahhaahhaha
ak selalu masam ke??
hik hik hik hik.
ak try brubah ea..

nadia said...

@fais

bagus! :)

apdm said...

betul3..

kadang-kadang kita plak yang serba salah...

T_________________________T
panjang senyum nie..

nadia said...

@syira qahira

hehehe..
senyum lebar2 eh :)

emak. bukan penari tiang said...

weih, tapi serious blog hang lawa..

nadia said...

@ladyrye

trimas puji belog aku..

hehe

azzey said...

nadia: selalu gak jumpa spesies susah nak senyum nih!