Sunday, December 19, 2010

Day 19- Nicknames you have; why do you have them

selamat pagi bloggers.


kau pernah alami tak situasi naik menyampah tulis nama sendiri sebab nama kau panjang nak mampus sampai tak cukup masa nak tulis nama masa exam?



nama pun ada zaman dia taw..contohnya..ada sekali tu nama danial, daniel femes jap..sume nama anak2 letak nama danial.. (cth terdekat, budak yang ibu aku jaga, nama danial, sepupu aku nama danial)..pastu, tak pikir lak, eja nama danial..ade yang danial, ade yang daniel



lepas nama danial, femes nama rayyan..thn lepas + tahun ni, ramai gak bagi nama anak dowang rayyan..



tu tak kira lagi yang tukar huruf i jadi huruf y..contoh : AMIRA bertukar jadi AMYRA. wah..nama anak nak glamer2..sampai takde dah huruf I sume dah bertukar Y



jom, layan nickname aku dari fazliatul nadia tukar jadi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ni nickname sekarang ; nad
kenapa nad? maybe senang orang nak panggil dari nadia terus tukar nad

sebarang urusan rasmi, mmg guna nickname ni..huahuahua

ni nick masa sekolah menengah ; panggil faz sebab member aku sorang lagi tu, namanya nadia gak

adik ; panggilan kat rumah..aku kan adik!




apa yang aku pasti, kalau nama korang panjang berjela-jela ataupun nama korang pelik sampai tergeliat lidah nak sebut, nickname korang still pendek nak mampus..



nota kaki:
dah nak new year

No comments: