Friday, August 13, 2010

cerita 2 ramadhan

alhamdulillah..Allah bagi kesempatan kat aku tok berjumpa dengan ramadhan tahun ni...setakat ni ok je...bukan zaman budak2 yang curi2 minum air bila dah tak tahan puasa..semalam aku ade kelas datin dari kul 5 sampai 7..PUKUL 7 ye!!! tapi datin janji nak habiskan kelas tu awal sikit...awal la sangat..6.45 petang baru kelas ni habis..

pas habis kelas, terus bawak mondok gi bazar kat unisza, murah la sikit bila beli makanan tyme da nak berbuka pose ni..aku beli nasi + ikan keli = rm 3, masa 1 ramadhan aku beli lauk yang sama gak, kena bayar rm 4.. beli air lak, 3 bungkus rm 2..pas beli air & makanan, aku teringin lak nak makan ayam percik, jalan2 ngan fatin, aku jumpa ayam percik rm 5..sebelum ni, orang tu jual rm 7. nak gak rasa sedap sangat ke sampai jual rm 7..bila aku berbuka..astagfirullah al azim..ayam tu da busuk sebenarnya..wahai hencik2, pakcik2 & makcik2 peniaga sekalian, baru je 2 ramadhan, dah start nak menipu pelanggan..hencik2 sedar tak? lama lagi pose..kang terus tak laku makanan kat kedai hencik..macam mana? saya tak rugi pape..saya ley cari kedai lain...

semalam dalam kul 2.30 petang, aku gi ambik adik tihin kat sekolah teknik, pastu aku gi isi minyak kete..sementara nak tunggu isi, & nak tunggu fatin bayar, ade 1 kete ni yang kat dalamnye sume lelaki 30-an, selamba badak bukak 100 plus, & gaya cam nak minum air..pas perasan je aku ngan tihin pandang, terus tutup balik botol 100 plus.. ish ish ish...nak cover la tu..
nota kaki:
baru 2 ramadhan, macam2 da berlaku..
harap2 3 ramadhan ni, ok je..
bes je relax sebab hari ni terengganu cuti..

2 comments:

iqbalsyarie said...

murahnya makanan yg kamu beli tu!kat mana ye murah tu?huhu
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan?Mind to eat? :)

btw,nice blog cik nadia.i enjoy ur blog~

nadia said...

iqbal..

kalau ikan keli tu, memang muarah & berbaloi2..tapi kalau ayam percik tu, memang tobat tak da beli kat kedai tu..

beli kat bazaar area unisza..

thanx enjoy baca belog ni..datang la lagi..:)