Monday, August 30, 2010

walaupun muda, kita kena ada semangat merdeka

tajuk entry pown da wat aku mula berkobar-kobar...
hari ni 30 ogos 1957 2010, maknanya dah nak dekat 53 tahun malaysia merdeka...korang bila nak merdeka ni???


pe kalo merdeka, ko ingat merdeka dari segi bebas dari penjajah je ke??
tak jugak..
ko kena merdeka dari mangsa keganasan rumah tangga,
merdeka dari bf ko yang nak asyik sepak terajang ko..
ko bajet bf ko tu nak berubah? belum kawen nak sepak ko...pas kawen? agi ar teruk...




tetibe aku rasa cam aku ni menteri pembangunan wanita & keluarga lak..
isk isk isk T_T


aku taw ade certain orang tak semangat nak sambut merdeka..
sebab??
dalam kepala hotak, da pikir..
raya 1st nak pakai baju kaler pe...
nak kumpul duet raya bape banyak..
kalo yang dak u, da stat kira hari nak balik rumah..


tapi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kalo ko yang tak teruja nak sambut merdeka..
sape lagi yang nak teruja??
takkan budak indon, nepal, bangladesh yang nak eksited sambut merdeka malaysia..
dowg bukan owg malaysia..
ko yang asal, makan, tido, tinggal yang kat malaysia ni ar yang kena teruja sambut merdeka..
aku bukan nak soh ko gi wat bende pelik2 ke hape...
tapi aku nak ko sedar, bersyukur kita tak macam negara2 lain yang susah..
ok..??
tunjukkan kesayangan tahap dewa korang kat malaysia..
jangan lak konon2 ko nak tunjuk sayang ko kat malaysia, ko gi ubah lagu negaraku
yang macam wee meng chee a.k.a namawee buat..
ko kenal tak dye?? yang wat lagu negarakuku tu..
cehh...punye ar dye glamer, sampai ade wikipedia pasal wee meng chee..
wikipedia ade ke cite pasal ko?
takde kn?


budak ni pown teruja pegang bendera..ko bile lak?






hargai mereka yang berjuang demi malaysia..
peace ni war!!








nota kaki:
mode merdeka nieh!!!

2 comments:

aku dan hidupku.. said...

MERDEKA!!!!!!!

nadia said...

aku dan hidupku...
malam ni, kite gi dataran syahbandar..oke?
merdeka!merdeka!