Tuesday, November 2, 2010

.maaf aku hanya ingin bermonolog. #6

.mencintai tak semestinya memiliki

kau kata kita patut putuskan ikatan ini
kau kata kau syg aku

dulu.
sanggup capai bulan bintang

serius
bila cinta semua nampak elok..

aku hairan..
kalau syg, patut terima seadanya

tapi kenape kau tak tunjuk sikap sebenar kau?
kenapa perlu penipuan??

aku tahu semua mahu sempurna
aku tahu kau takot ditinggalkan
lalu
semua nampak tipu di mata aku


sebab kau tak pernah tunjuk sikap sebenar kau

kalau kau nak tahu,
aku suka disebalik diri kau

biar aku tahu kau tak pandai pujuk
biar aku tahu kau tak pandai beromantik macam orang lain

sebab
aku lebih rela kau setia dari manis berkata

sebab
aku lebih rela kau duduk rumah dari melepak tak tentu pasal

sebab
aku lebih rela dalam hati kau, hanya aku seorang



nota kaki:

sape yang kau sayang lebih?
aku atau mak kau?
dia : aku syg mak sebab lahirkan aku kat dunia ni..dan aku sayangkan kau sebab kau yang akan penyeri hidup..sayang kena ada lebih kurang.

jawapan kau buat aku makin sayang kau

4 comments:

Nismo BluebirD said...

last2 jadi bertambah sayang jugakk kat gua..gua syg mak gua lol,bini bila2 masa boleh tambah...ahhahahhahahhaha

P/S:wa komen selepas mandi ok....hahaha

nadia said...

@nismo bluebird

wah2..
haha..syg mak 1 je eh?
bini kan bole tambah sampai 4..

macam tu?? =D

Nismo BluebirD said...

tau takpe,...Payung emas bagi isteri yg rela dimadukan..hehehhe

nadia said...

@nismo bluebird

tapi kalau tak mampu watpe nak kawen sampai 4??

bagi sy rm10,000 sebulan..then dye boleh kawen sampai 4..
hehehe

kejam tak?