Sunday, November 4, 2012

Randomly Mumbling

Assalamualaikum..

wooho..! it's have been such a long time since tak tulis apa2 kat sini. rindu ya ampun! dari zaman prakikal. konon2 berjanji kat diri sendiri nak update blog pasal praktikal, sampai kesudah tak tulis apa2. kesian dekat diri sendiri. prakikal yang 6 bulan tu pun tak sempat nak cerita apa2 nampak sangat tahap menulis yang semakin tipis. kekeke.. btw, tengs a lot staff marine services yang best tahap dewa. mana nak cari tempat keje yang asyik suruh ko makan je..then, staff layan ko elok je. takde nak buli2 la.. 

always miss this department 

masa dah nak habis praktikal, terus gigih cari keje, bajet macam tak nak jadi siswazah menganggur. a big NO! isi kat jobstreet pang pung..pang pung.. last2 dapat 1 interview je. tapi tak nasib baik. tak dapat la keje kat pulau indah. masa nak habis praktikal, dekat raya. jadi habiskan raya. rehat 2 minggu. hati makin panas. member2 sume dapat keje sebab dorang habis praktikal awal. 


jadi aku yang berehat 2 minggu ambik langkah drastik, google company2 logistik area port klang lepas tu email je resume kat company sebab aim aku memang nak cari keje dekat rumah plus malas nak layan jammed hari2. ce bayang keje 5-6 hari seminggu. takkan hari2 nak layan jammed. last2 ada 1 company reply email aku & arrange interview. keje 2 minggu, lepas tu aku blah sebab aku tak minat incharge bahagian customer service.

sebelum keje company tu pun aku dah attend 1 interview lain. gigih ari2 aku mesej bos tu, tanya jawatan dah isi ke. tiap kali mesej mesti dia reply still finalize candidate. frust. aku attend 2 interview lain. dua hari berurut2 pergi interview. satu kat port klang, satu kat bukit tinggi


dua2 dapat! alhamdulillah.

tapi, jawatan tu..

DOCUMENTATION / ACCOUNT ASSISTANT 

then, naik  pening kepala nak pilih yang mana satu. alih2 atas dasar kawasan, keje, aku pilih yang dekat port klang. sekarang ni tiap kali lunch, aku balik rumah. kekeke. jimat. elok seminggu keje, company transport dekat pulau indah tepon cakap aku berjaya dapat keje. tapi alih2 dah keje kat port klang. aku go on je dengan keje sekarang sebab aku pikir aku dapat belajar banyak benda. head of department pun ok.


eventho, keje sekarang kene stayback, aku pikir aku boleh layankan lagi sebabnya aku tak payah nak deal dengan tepon 24/7. 


yet, memang aku tak boleh nak demand pasal gaji sebab fresh grad. takpe la. sekarang memang cari pengalaman je. dah ada pengalaman, baru boleh demand gaji. 



**********************************


sebut pasal kahwin. since dah tunang almost 7 months. banyak lah mulut yang ringan bertanya bila nak kahwin. aim aku dengan asri memang tunang paling lama 2 tahun, insyaAllah tak hujung tahun depan, awal tahun 2014 aku jadi wife orang. 


sepanjang 4 tahun setengah kenal asri. alhamdulillah. senang sangat. asri tak memilih makan dan pendiam. sesuai la dengan aku yang mulut murai ni kan. kalau dua2 mulut murai, naik pening gak. 


asri, harap hubungan kita ni berjaya! 



************************************

aku ada 1 entri tertunggak pasal resepi. masa tu aku buat kek, tapi resepi senang gila. tapi tu la, tertunggak sampai sekarang. bila tengok gambar kat henfon, mesti janji kat diri sendiri nak update blog. tapi sampai ke sudah tak update jugak ;p


**************************************

alhamdulillah aku ada baby baru, saga se. apply loan preve. gila hape. mesti la tak lulus dengan basic aku tu kan. last2, ambik la saga je. syukur! dan lepas ni beronok-ronok la membayar kete tu selama 9 tahun..


bila aku cakap kat abg aku frust tak dapat preve, abg balas, abg cakap bersyukur la sebab umur aku ni baru 22 tahun, tapi mampu beli kereta sendiri. ;')






nota kaki:
miss u badly, muhammad aaron qhalif. till we meet again

No comments: