Wednesday, December 31, 2014

2014

assalamualaikum.

sekejap je. tup2 dah masuk 2015.  bila nak masuk 2015, ramai la yang buat azam nak buat tu.. nak buat ni. padahal, azam tahun lepas pun tak settle lagi. keke. tahap 2014 nak update blog pun tak semeriah macam 2010-2011. sampai tak sanggup nak bagi orang baca 1st entri. ahaha. ayat budak2 sangat.

zaman aku aktif blogging ni, aku suka baca fatin liyana, mchm iz pny, terbang tinggi-tinggi, hanis zalikha, terfaktab & byk lagi la. sampai lupa. keke. lepas tu aku layan blog awek chuck taylor.


tapi tu semua dulu. time kat terengganu. time banyak assignment. lepas tu konon2 gi library nak buat assignment last2 dok online & update blog. keke

sekarang? nak update sebulan sekali pun susah. last2 update pukal, cerita yang penting2 je

jadi ni la pe jadi sepanjang 2014

AS A WIFE
since kahwin dari November 2014, kerja aku menghappykan perut asri. ahahhaha. aku tak kata aku ni perfect. tapi try masak walaupun tak hari2. kalau kena mood aku. aku siap buatkan air tok asri pagi2, simpan dalam esbok. sbbnye asri balik kerja pukul 5 & confirmla dia sampai rumah dulu. jadi bile buka peti ais, dah ada air dalam peti ais. 1 benda yang aku pasti dengan asri.. dia sebiji perangai dgn ayah, kalau balik, tak nak rumah bersepah. remote tv nak bersusun. heee.. bab makan jenis tak cerewet. apa aku masak, dia makan. bila aku masak, nasi tu bertambah je, hehe. 

MASAK, MASAK DAN MASAK
hahahha. tak bole blah. kejenye masak je. aku ni jenis suka masak makanan esp kuih2 & western tu sekali je. sebab aku pikir byk lagi makanan yang aku bole try. aritu aku ada try buat beef steak time sambut birthday & anniversarry. refer entri NI. kelakar ok. sebab asri tak expect langsung aku masak ni. ingatkan aku gi dapur tolong ibu sebabnye mase tu.. kawan ibu nak datang. jadi dia mmg ingat aku masak tok kawan2 ibu.

MISCARRIAGE
dah takde rezeki. baca entri SINI, :( 

TUKAR KERJA
mihihi. dah tukar kerja. best! sekarang ni dari export department aku kena campak BPO department untuk Singapore office. sorang2 je kat department ni. tempat duduk pun best. boleh cover kalau nak update blog. *gelak evil* kerja aku buat import & export utk Singapore (asal gaji aku bukan Sing dollar???) T_______T



hmm.. yg lain aku tak ingat la. ahahha. lama sgt tak update blog. since nak masuk 2015, aku harap semua orang semakin gembira. gembira dengan family. jangan kejar duit sangat sampai family terabai. tak best! duit banyak tapi tak happy. semoga malaysia semakin aman. semua masalah dapat disolvekan. kurangkan harga barang naik. kurangkan minyak kete naik. keke


p/s
GAJI TAK MASUK LAGI *SERIUS*



No comments: